pátek 24. ledna 2014

Cirkus



Sedím v přeplněném šapitó. Lidé a skoro vše okolo mě je rozmazané. Slyším pouze jásot a tleskání obecenstva. Uprostřed se houpe na hrazdě akrobatka. Všichni žasnou nad její ladností. Jásot utichl a všichni teď s napětím a očekáváním sledují její představení. Rozhoupe se a skočí salto. Těsně před tím než dopadne na zem, se vše kolem změní. Pomalu si uvědomuji, že tohle bude nejspíš jen sen.

Najednou sedím u stolu a naproti mně sedí dívka, kterou jsem nikdy dřív nespatřila. V ruce držíme kelímky s nějakým nápojem. Necítím jeho teplotu, necítím jeho vůni. Mohu jen odhadovat, že je to horký čaj, vzhledem k tomu, že z něj jde menší pára. Díky tomuto zjištění jsem se znovu ujistila, že sním. O něčem si povídáme, ale já vůbec netuším o čem. Jako bych neovládala vlastní tělo. Nevnímala svět okolo. Pouze tvář té dívky. Občas se mi zdá, že kolem nás projde známá tvář, ale okamžitě zapomenu která. Z ničehož nic si k nám přisedla další dívka. Podívala se na mě neutrálním pohledem, ze kterého vás ovšem mrazilo. "Já ji miluju," pronesla a zase odešla. Jsem tak zmatená. Druhá dívka, jako by ani nepostřehla vyrušení, pokračovala v naší debatě. Začala jsem si jí prohlížet. Měla černé vlasy. Počkat! Černé? Proč mě to tak udivilo? Zcela nečekaně se ke mně ta dívky naklonila a políbila mě. Rty jsem měla sevřené. Odtáhla se. "Ještě jsem to nezkoušela," sklopila jsem zrak. Ona se jen usmála. Zvedla se, posadila se vedle mě, dvěma prsty mi nadzvedla hlavu a zašeptala: "Jen otevři pusu a zbytek nech na mě". Opět spojila naše rty. Byl to zvláštní pocit. Už jsem ho jednou cítila, jen si nedokážu vybavit kdy. Líbaly jsme se opravdu dlouho a přesto se to zdálo jako chvilka. Když se naše rty rozpojily, ona se usmála a řekla: "Musím už jít". Zvedla se z lavičky a pomalu odcházela někam pryč. Bleskově jsem se zvedla, doběhla jsem ji, vzala za ruku a otočila ji čelem ke mně. Podívala jsem se jí do očí a pomalu začala přibližovat své rty k jejím, až se spojily ve vášnivém polibku. Ona se pomalu začala rozplývat stejně jako svět okolo. Bleskla jsem do jiného snu. Ona tam už ovšem nebyla.

Ráno mě probudil zvuk budíku. Líně jsem ho zaklapla a otočila jsem se na záda. V myšlenkách jsem zabloudila do včerejšího snu a podvědomě jsem přejela prsty po svých rtech. Ten polibek byl až neskutečně živý. Jako by byl skutečný. Kdo byla ta dívka s černými vlasy? Moment! Černými? Bleskově jsem si sedla a chytla se za hlavu. Neměla ta dívka z minulého snu červené? Proč má teď černé? Nebo je to snad jiná dívka? Nebo je jedno jak ta dívka, kterou hledám, vypadá? Co se to se mnou děje? Podívala jsem se na hodiny. Bylo tři čtvrtě na sedm. Vystřelila jsem z postele, bleskově se oblékla, vyčistila si zuby, popadla tašku a běžela na autobus. Stihla jsem to. Dokonce jsem měla ještě něco málo času. Oddechla jsem si, když v tom jsem koutkem oka zahlédla plakát na cirkus. Zarazila jsem se. Je to náhoda? Nebo to má nějakou souvislost? Mohou ty sny skutečně něco znamenat, nebo je to jen má fantazie? Souvisí spolu vůbec tyhle dva sny? Mohou se stát skutečností, nebo je to jen mé nejvnitřnější přání? Mohou spolu oheň a cirkus vážně nějak souviset? Mohou spolu souviset ty dvě dívky? Nebo je snad jen jedna? Jaký to má vlastně smysl?

Žádné komentáře:

Okomentovat