pátek 24. ledna 2014

Sakura


Když rozkvétají sakury, celé Japonsko se zahalí do narůžovělého pláště. Je to nejkrásnější období roku. "Onee-san?" zeptá se mě moje mladší sestra, když ji tlačím na vozíčku rozkvetlou alejí. "Hai?" "Ty stromy jsou krásné že?" usmála se na mě. "Hai," zašeptám. "Až se narodí moje dcera, bude se jmenovat Sakura," řekla a pohladila své rostoucí bříško. "Hontoni? To je krásné jméno," pochválím jí ho. "Vážně si to myslíš?" "Hai!" zasmějeme se. Bylo jí teprve 16 let. Byla na vozíčku a těhotná. Mnoho žen by se už složilo, ale ona ne. I po tom co jí to všichni rozmlouvali, se rozhodla dítě si ponechat. Pomáhala jsem jí, jak jen to šlo. Její kluk, otec dítěte, s tím nechtěl mít nic společného. Takhle je to ale u většiny podobných případů. Jí to ovšem nevadilo. Nebrečela, nekřičela, nehádala se s ním. Nechala ho jít. Byla vždycky až moc laskavá.
Seděla jsem v čekárně spolu s rodiči. Přišla k nám zdravotní sestra a do rukou nám podala miminko. Zatím co jej matka chovala, sdělila nám zdravotní sestra smutnou zprávu. Sestra porod nepřežila. Bylo to prý jasné od začátku. Měla velmi slabé srdce. Propukla jsem v pláč a matka s otcem také. "Omlouvám se ale, jak se bude dítě jmenovat? Její matka to nestačila říct," sklopila zdravotní sestra zrak. Vzala jsem si malou do ruky, aby mohl otec matku obejmout a utěšit. Nebyli teď schopni cokoliv říct. Jen truchlit. "Sakura. Jmenuje se Sakura,"řekla jsem a políbila holčičku na čelo.

"Oka-san, poběž za mnou. Musím ti něco ukázat." "Už běžím. Ale zpomal trochu," zasměju se. "Podívej. To je krása viď?" má jiskřičky v očích. "Hai. Je to nádherné."Stojíme před rozkvetlou alejí. Natáhnu se pro jeden růžový květ a dám jí ho do vlasů. "Víš, jak se jmenuje tenhle strom?" zeptám se jí. "Ne." Zavrtí hlavou. "Stejně jako ty," cvrnknu ji do nosu. "Sakura?" zeptá se nejistě. "Hai," usměju se na ni. Společně pak odcházíme domů. Moje sestra nechala v jedné knize založený dopis, pro případ, že by nepřežila porod. Stálo v něm, že si přeje, abych byla matkou její dcery. Nerozhodovala jsem se moc dlouho. Tys to věděla od začátku že Shizuko? Neboj se, postarám se o ni. Je celá po tobě. Hlavně je stejně laskavá jako ty. Ohlédnu se směrem k aleji. Když rozkvétají sakury, je to nejkrásnější období…

Žádné komentáře:

Okomentovat